Klantenservices

De klantenservice van Bewoners Internet assisteert u graag bij het gebruik van de dienst. Maar wellicht bieden de antwoorden op de meest gestelde vragen al uitkomst. Staat uw vraag er niet tussen? Maak dan gebruik van het contactformulier of bel ons via 088-0808181*.

* Bereikbaar op werkdagen tussen 09:00u en 17:00u, uitgezonderd feestdagen.

Meest gestelde vragen

Ja! Het WiFi netwerk van Bewoners Internet is volgens de strengste beveiligingsmaatregelen ingericht. U ontvangt u van ons een persoonlijke WPA Enterprise code. Dit is dé standaard voor een veilig gebruik van WiFi netwerken bij bijvoorbeeld educatieve instellingen en overheidsinstanties.

Om een abonnement te bestellen klikt u op ‘aanmelden’. Bevestig uw bestelling door op ‘afrekenen’ te klikken. Vul vervolgens uw gegevens in en kies een gebruikersnaam en wachtwoord. Selecteer ‘incasso’ om het bedrag maandelijks automatisch af te laten schrijven, ga akkoord met de voorwaarden en klik vervolgens op ‘bestelling plaatsen’.

Nadat u de bestelling geplaatst heeft, verschijnt het scherm waarin u uw incasso gegevens op kunt geven. Vul alle gegevens in, selecteer het vinkje voor het akkoord van de voorwaarden en klik vervolgens op verder. U krijgt een overzicht te zien waarin ook de internetcode vermeld staat. Bovendien mailen wij u een bevestiging en de internetcode toe. Voortaan kunt u gebruik maken van de dienst Bewonersinternet!

Voor een uitgebreide instructie, kunt u hier de gebruikershandleiding downloaden.

Bewoners Internet biedt u altijd een snelle verbinding. Hierdoor kunt u met al uw mobiele apparaten probleemloos gebruikmaken. Om te surfen, mailen, Skypen of wat u maar wenst!

Bewoners Internet biedt u een veilige WiFi verbinding die beschikbaar is in het gehele woonzorgcentrum. U kunt met meerdere apparaten gebruikmaken van de dienst en bij vragen kunt u eenvoudig contact opnemen met onze klantenservice. Bovendien is uw abonnement per maand opzegbaar. En dat voor slechts €12,95 per maand!

Netwerk

Om gebruik te kunnen maken van de dienst Bewonersinternet moet uw device (computer/laptop/tablet etc.) beschikken over een draadloze netwerkkaart. Deze netwerkkaart moet de zogeheten WiFi standaard 802.11g of 802.11n ondersteunen. Veelal kan de netwerkkaart in- en uitgeschakeld worden. Zorg ervoor dat uw netwerkkaart is ingeschakeld voor gebruik.

Ga op uw apparaat naar uw WiFi verbinding en selecteer ‘bewonersinternet. U wordt gevraagd een beveiligingssleutel in te geven. Vul hier uw internetcode in en maak verbinding.

Met de dienst Bewonersinternet kunt u uw internetverbinding voor alle voorkomende doeleinden aanwenden. Surfen, mailen, Skypen; het is allemaal mogelijk!

De dienst Bewonersinternet is door de gehele locatie te gebruiken. Op uw kamer, maar ook in ieder andere denkbare ruimte kunt u genieten van een betrouwbare internetverbinding.

Mobiele data abonnementen (zoals 3G of 4G) kennen veelal een datalimiet. De dienst Bewonersinternet echter niet. Zolang u de verbinding op een verantwoorde manier gebruikt, bent u vrij in uw dataverbruik. Onder verantwoord gebruik verstaan wij: geen SPAM (grote hoeveelheden ongewenste e-mail) versturen of op grote schaal data als muziek of films downloaden. Bij constatering van oneigenlijk gebruik, kan de verbinding zonder verdere mededeling worden geblokkeerd. In de algemene voorwaarden worden de spelregels rondom Bewonersinternet volledige toegelicht.

Bestellen

De betaling van de dienst Bewonersinternet verloopt via een automatische incasso. Maandelijks wordt het abonnementsbedrag van uw rekening afgeschreven. Wilt u de dienst stopzetten? Dat kan eenvoudig via uw account.

Met uw gebruikersnaam en wachtwoord (aangemaakt in de aanmeldprocedure) krijgt u toegang tot uw account. In deze omgeving vindt u uw internetcode terug en kunt u zich afmelden voor de dienst.

U kunt zich afmelden door eerst in te loggen. Daarna ziet u in het rechter menu een extra menu item: abonnement opzeggen.

Hier kunt u vervolgens uw abonnement opzeggen.

Helpdesk

De helpdesk is bereikbaar op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09.00 uur – 17.00 uur via 088-0808181 (nationaal tarief). Op nationale feestdagen is de helpdesk niet bereikbaar.

Onze helpdesk is bekend met de meest voorkomende besturingssystemen zoals Windows, Apple en Android.

Controleer of uw instellingen niet zijn veranderd en of uw draadloze kaart nog steeds ingeschakeld staat. Verifieer ook of uw device met het (goede) netwerk (Bewonersinternet) is verbonden. Lukt het nog steeds niet om een verbinding te maken? Neem dan contact op met een medewerker van onze helpdesk.

Dit symptoom wordt regelmatig veroorzaakt door een gebrek aan goede drivers of software updates op uw device; zorg ervoor dat uw apparaat over de nieuwste drivers en software beschikt om een zo goed mogelijke verbinding te krijgen. Waarschijnlijk kan uw netwerkbeheerder of een computerzaak u wellicht informeren over deze mogelijkheden.

De helpdesk biedt hulp wanneer het u niet lukt om een verbinding met het netwerk te maken of wanneer u vragen heeft over uw bestelling. Van 09.00-17.00 kunt u hiervoor het volgende nummer bellen: 088-0808181 (nationaal tarief). Of neem direct contact op!

©2024 Wentzo Wireless | KvK: 08137187 | helpdesk@wentzo.com | Klantenservice: 088 08 08 181